2014. július 20., vasárnap

Boldogság?!

Mi az,hogy boldogság? Egy biztos: semmiképpen sem valami tartós állapot.A boldogság extázis,egy fölszikrázó pillanat az ember életében - ám ezek a fölszikrázó pillanatok nagyon hamar kihunynak.Ahhoz tudnám hasonlítani,mint amikor föllőnek egy rakétát és az,egy pillanatra bevilágítja a tájat,aztán kialszik és megint sötét lesz.A boldogság pillanatai is bevilágítják az ember életét egy rövid időre.Ami tartós állapot lehet,az az elégedettség.
          Popper Péter


Egy ember élete nagyrészt figyelmének története.Ha két pillantás valóban találkozik: rendszerint döntő pillanat.Szinte kivédhetetlen,hogy szerelem vagy barátság szülessék belőle.Boldog karambol.
          Pilinszky János


Valaki látta,hogy boldog voltam,
saját árnyékomat túlragyogtam.
Hirtelen hamvadt el bennem minden
és a minden sem volt túl a nincsen.
         Zalán Tibor


Ha visszatekintek az életemre,akkor azt látom,hogy azokban a pillanatokban voltam a legboldogabb,amikor azt éreztem,hogy én vagyok más boldogságának az oka.Nem a hála vagy a köszönet volt a lényeges,ezek feleslegesek.Mindig elég volt a másikban létrejött változást megpillantani.Talán ilyen egyszerű boldognak lenni: másokkal kell kezdeni.
          Diószegi Ádám


Amikor belül már a legnagyobb
a zűrzavar: egyszerre átsajog
zsibbadt érzékeiden a való,
elég egy rózsatő felvillanó
torkolattüze,egy zöld lombos ág
eleven rajza az ablakon át,
egy nemtudom -milyen- nevű madár
szárnyverdesése,amint tovaszáll-
s megnyílnak hirtelen a zsilipek,
kifelé zúdul minden,ami bent
föltorlódott,s beleoldódik a
létezés sodró hullámaiba,
míg lassan kitisztul a benti táj
és az egyensúly,a rend helyreáll.
              Kerék Imre: Amikor legnagyobb


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése