2014. április 11., péntek

A magyar költészet napja

A magyar költészet napját Magyarországon 1964 óta József Attila születésnapján,április 11-én ünneplik.Ebből az alkalomból minden évben irodalmi előadóesteket,könyvbemutatókat,költőtalálkozókkal és -versenyekkel tisztelegnek a magyar líra előtt.A rendezvényeken klasszikus és kortárs költők versei egyaránt szerepelnek.
A rendszerváltás után a Magyar Írószövetség is csatlakozott a rendezvényekhez.


Ha mosolyog,mosolya csupa csillag,
De ha szomjazom,akkor friss patak,
Az én kedvesem az egeknek nyílhat,
De megcsókolni csak nekem szabad.

Haja szurokkal elkevert arany,
Harmatos erdők az ő szemei,
Küszöbe elé terítném magam
Lábtörlőképpen,de nem engedi.

Szavunk zugában megbúvik a csók,
Testvéreihöz lopva jön ide.....
Mező álmodhat össze annyi jót -
Az én kedvesem a füvek szíve.

Este a csókok megszöknek velünk
S végigfutván a világi teren,
A hajnali égre leheveredünk
És csak csudálkozunk az életen.
             József Attila: Csudálkozunk az életen


Csak ifjú költő tud rajongani:
rajongtam Babitsért.Előbb Ady
tanított,a nagy szertelen,a hős,
a lázadó,a sötét angyal és
a fenséges,tragikus gesztusok.
Babits csak később,lassan,viharok
és romantika nélkül: szavai
észrevétlen tudták hajlítani
a gondolatot: édes kényszerük
gyémántkeményen szabta mindenütt
az igaz utat.Az gyors lelkemet,
ez,ami volt,egész szellememet
gyúrta,emelte: örök-részegen
sóvárogtam,hozzájuk,fölfelé,
valami más,boldog világ felé,
s bármennyi gond,nyűg és kétely nyomott,
társuk leszek,éreztem,az vagyok!
           Szabó Lőrinc: Társuk leszek


A költészetben megosztod magadat másokkal.Ha magányos vagy,fáradt és gyűlölöd az egész életet,akkor olvass el egy verset.Fel fogod fedezni,hogy te vagy a legértékesebb az egész világon.
           Hello My Teacher c.film


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése