2013. január 5., szombat

Hello január

Sosem értettem,hová tűnt kezemből az első hópehely,amit oly boldog mosollyal szorítottam markom meleg mélyébe azon az igazi téli napon....mára tudom,hogy akkor is ott volt a tenyeremben,amikor én nem láttam,mert áttetsző cseppjei életbarázdáimon pihentek és ott maradtak mindaddig,ameddig érezni akartam őket....ilyenek az emlékek is....láthatatlan,átalakult valóságcseppek....


Lágy,puha sorokat
szeretnék rólunk írni
hóba süppedt lábnyomokat
a csendben,akár
január első hajnalán,
mikor a pelyhes utcán
hazafelé tartva csupán
ketten vagyunk.

Ujjaink kesztyűtlen
kapaszkodnak össze,érzem
sorsod lenyomatát tenyeremben
a többi kusza vonal között,
és én is ott lüktetek már végleg
a kézfejeden húzódó ér
kék boltíve mögött.
        Erdős Olga: Januári hajnal


Száll az idő,száll fölöttünk,
Sebesebben,mint a madár,
Gyűlnek az évek mögöttünk.
S vajon,hol a véghatár:
Nem tudja ezt a halandó,
Csak annyit tud,hogy mulandó
Minden itt az ég alatt-
Életünk egy pillanat.
       Benedek Elek: Január


Zúzmarás gallyakon álmodik
fagyos januárt a tél,
deres leveleken születik a hajnal,
fénye csak hideget ígér.
Magam indulok a pirkadattal,
kísérőim tetszhalott fák,
roppan a friss hó lábam alatt,
szürkeség őrzi a tél álmát.
A megállóban megszokott arcok,
álmos,nyak-behúzott emberek,
mint én,vágnak a nap elébe,
mely ki tudja,mit rejteget.
      Jószay Magdolna




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése