2013. január 31., csütörtök

Tavasz-nap

Jégvirágon járok én....
Sűrű ködben,télben,erdő rejtekén....
De a napsütésben újra élnék,lázban tart,
S a tavasz dala is felzeng majd!



Védtelen vagyok ebben a se-tél se-tavaszban
mint a rügy,mi féli,hogy túl korán kipattan,
s bomló ruháján át a dér szívéig ér.

Védtelen vagyok,ha nélkülem futnak a napok,
s én bénultan egy nem múló tegnapban maradok,
miközben minden perc taszít egyet rajtam.

Ilyenkor elbújok mélyen egy születő versben,
hogy reszkető magamat a sorok közé rejtsem,
ne bírja a világ legbensőbb harcaim.

De nem bánom,ha olykor Te,ki félszavakból ért,
lefejted rólam a strófák szép-szelíd bilincsét,
és rímes rejtekemből előcsalogatsz.
         Sárhelyi Erika: Te,ki félszavakból ért



Letartóztatom a tavaszt......tömény drog.
                 Vavyan Fable


Milyen fehér csöndesség ez!
Messze házunk télben ül.
Gyere az ablakhoz édes!
Csókolj meg és nézz körül!
Süt a nap,eláll a hó már,
mégis pelyhek hullanak:
puhán,halkan,pehelymód száll
pillanat és pillanat.
      Babits Mihály: Halavány téli rajz (részlet)


Ahogy a réten,a tavaszi fényben egy fehér virág,
úgy szeretném naponta én is köszönteni a nap színaranyát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése