2015. december 10., csütörtök

Tűz-fény



Ugye,gyönyörű? A tűz,ami lobog benne.Ahogy ropognak az izzó fák,ahogy pattog a parázs.Ahogy ülünk itt ketten,szótlanul,a lángok fényében.Ahogy átölellek,s te pontosan tudod,mit mondok ebben az ölelésben.Ahogy ez a tűz,ahogy ez a meleg,ahogy ez az érzés beszél helyettem....helyetted.És mi ülünk.Ketten egy kandalló előtt.A szívünk előtt.
          Csitáry-Hock Tamás


Valami nagy-nagy tüzet kéne rakni,
Hogy melegednének az emberek.

Ráhányni mindent,ami antik,ócska,
Csorbát,töröttet s ami új,meg ép,
Gyermekjátékot, -ó,boldog fogócska! -
S rászórni szórva mindent,ami szép.

Dalolna forró láng az égig róla
S kezén fogná mindenki földiét.

Valami nagy-nagy tüzet kéne rakni,
Hisz zúzmarás a város,a berek....
Fagyos kamrák kilincsét fölszaggatni
És rakni,adjon sok-sok meleget.

Azt a tüzet,ó jaj,meg kéne rakni,
Hogy fölengednének az emberek!
           József Attila: Tél


Eddig nem is tudtam,mennyire megnyugtatja az embert a szép környezet.Az este csak ültem és néztem,milyen szépen csillog a tűz fénye új-ódon kandallórácsomon és doromboltam elégedettségemben.
          Jean Webster


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése