2011. szeptember 12., hétfő

Gondolkodós reggel

Ahogy visszatekintek a világra,amit hátrahagytam,minden olyan világossá válik: a felfedezésre váró szépségek,a napvilágra vágyó titkok.De az emberek ritkán állnak meg,hogy körbenézzenek,csak mennek tovább.Igazán kár,pedig annyi a látnivaló!


                       
Csak az fog meg,ami akar,
Eggyé válok vele hamar.
Örök-várandós a lelkem,
Átfagyok vagy átmelegszem.
               Kasza Béla: Átfagyok és átmelegszem (részlet)


Mert az élet repül velünk,
ha szárnyalunk vagy csak megyünk,
andalogva,kézen fogva,
emlékeket felkarolva,
sóhajokba kapaszkodva,
összebújva vagy széthullva,
illatokkal,illanókkal
tele tarisznyánk a jóval,
hamuba sült fájdalommal,
friss idővel vagy múlttal,
ezerarcú szép titokkal.
         Szabolcsi Erzsébet


Többnyire az elhangzott mondatot,megtörtént mozdulatot bánja meg az ember,mikor méltatlannak érzi,mintha egy idegen szavát mondaná,lépését cselekedné,de megvetendőbb vétek az,amit nem mondtam ki,amit nem engedtem megtörténni,pedig az én szavam,az én történetem lett volna.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése