2015. július 14., kedd

Ady Endre "a legnagyobb"

Az élet a csodáké,a sorsé,s megrendülni nem szabad sem az életen,sem a csodákon,sem a sorson.
       Ady Endre


Te vagy ma mámnak legjobb kedve
És olyan gazdag ez a ma,
Hogy,ha egy életet akarsz,
Ma nézz jól a szemembe.

Végig-nézhetsz a vágyak boltján,
Láthatsz ezer kirakatot,
Neked én vagyok egyedül
Gazdagon és mogorván.

Neked én vagyok neked-szántan
És hogyha nincsen örömöd
És hogyha nem érted a mát,
Mindegy: én meg nem bántam.

Az adhatás gyönyörüsége
És a ma öröme telít
És hogyha véget mondanál,
Hát-akkor sincsen vége.
        Ady Endre: Akkor sincsen vége


Kik által s miképpen lettem,aki lettem?
Nem tudom,de tudom,hogy kellett szeretnem....
       Ady Endre


Miért próbál nő vagy szobor
Lelkemből kiásni téged?
Elevenek vagy hidegek:
Ki tudja nekem adni még
A te egyetlen melegséged?

Minden csókomban meghalok
S ajkaidon kelek újra,
Asszony-sirocco száz jöhet:
Sorvasztó,édes melegét
Én reám már hiába fújja.

Halottak és elevenek
Hiába hűtnének téged,
Nincs más meleg,mint a tied.
Ki tudja nekem adni még
A te egyetlen melegséged?
         Ady Endre: A Te melegséged


Titokzatos megfejthetetlen világ a mi szívünk.Olyan érzékeny,olyan változó.Egy gyenge fuvalom nehéz lavinákkal zúzza össze minden atomját,s egy mosolygó napsugár új életre tudja kelteni.
      Ady Endre


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése