2015. július 10., péntek

Nyári ringató

Holott náddal ringat,
holott csobogással,
kékellő derűvel,
tavi csókolással.
Lehet,hogy szerelme
földerül majd mással,
de az is ringassa
ilyen ringatással.
        József Attila: Ringató


Kék víz idelenn,
Kék ég odafönn
Kék csend a szívemben,
Se bú,se öröm.

Duruzsolva dong a
Víztükör.
Nem akarok semmit
Senkitől.

Langy ujjal a fény
Befogja szemem.
Hogy valaha sírtam,
Szégyellem.
          Sík Sándor: Kék csend


Türkiz szemedben óceánok végtelenje,
távolba,mélybe révedő világ.
És mégis,mint búvó kis patak
a barlang-mélyi tóra,
csendes magányban elmerülve,
én így találtam rád.
Karodba bízva megpihentem,
mert benned tisztán fénylett
a ringató ígéret,
hogy szeretni tudsz még akkor is,
ha nem vagyok több,
mint egy lágy tenyérbe burkolózó élet.
           Bódai-Soós Judit: Ölelés-dal


Kezdetben még szabad a szívünk - mi sem természetesebb,mint hogy egyik személyt jobban kedveljük a másiknál; de igazán beleszeretni valakibe,minden bátorítás nélkül: ehhez kevés embernek van mersze.
          Jane Austen ( Büszkeség és balítélet)


Megtelik a világ színes madárdallal,
széles jókedvében csivitel a hajnal,
minden rezzenetlen,fű,fa,bokor hallgat,
utánozhatatlan röpte van a dalnak,
gyönyörű ívére ráfeszül az ember,
s tele lesz az égbolt kéklő szerelemmel.
          Böröczki Mihály: Kék szerelem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése