2011. február 7., hétfő

Februári tavasz

....olyan jó érzés hogy kicsit belekóstolhatunk a tavasz ízébe, három napja 10-14 fok van és ha nem is szikrázóan,de süt a nap is,lekerült a vastag télikabát,már nem nézünk úgy ki mint egy michlein-baba,sokkal több sétáló,mosolygó embert láttam hétvégén az utcákon.Engem is mindig felpezsdít,jó kedvre derít a hideg napok után egy kis tavasz kezdet,ilyenkor az embernek hirtelen annyi vágya,annyi teendője,annyi álomszerű kívánsága,gondolata válik valóra,minden olyan pozitív lesz körülöttem,a borongós,rossz dolgok köddé válnak,mintha sohasem léteztek volna.....hát ezért gyönyörű a tavasz,tudom ez még nem az igazi,mivel még csak február eleje van,de jó egy kicsit belélegezni ezt a semmivel össze nem hasonlítható illatot.
te vagy a tavasz bennem
te vagy akinek énekeltem
tüzes borom vagy
talizmánom
kardom vagy és növő virágom
arcodra roppant láng tapad
nem csitítod a vágyadat
tollamban tinta vagy
fekete-kék
karmod éjente rongyosra tép
hűséged örök
így másé lehet
szép neved
és lágy mindened

öled habja elborít
asszonykarod megszorít
csak álmodtam hogy halott vagyok
hogy rabló szívem kővé fagyott

te vagy a tavasz bennem
veled tovább kell mennem.
      Ákos  Te vagy a tavasz
Miért van az,hogy aki mélységedbe láthat,
aki egész szívvel méltóan imádhat,
azt te vaskezeddel durván eltaszítod,
lángoló szerelmét gyűlöletre szítod,
Miért van az,te zsarnok,te gyönyörű élet?

Miért van az,hogy aki önlelkét tagadva,
cédán veti testét hiú forgatagba,
azt te lágy szelíden simogatod szépen,
örömek virágát kelted a szívében?
Miért van az,te zsarnok,te gyönyörű élet?

Miért van az,hogy én is tiporva,tagadva,
áhítatos ajkkal hallgatok szavadra,
hogy bár rám tapostál,csókolom a képed,
örvényekbe dobva álmodom a szépet?
Szeretlek,imádlak,te gyönyörű élet!
       Juhász Gyula  Kérdések
 csók szirmait
az elmúlt éjszakának
magammal hoztam tőled
a vállamon
s míg várok rád
ma egész nap
az illatával álmodom
     Szabó Ila  Csók-szirmait

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése