2011. február 12., szombat

Valentin

Jó reggelt mindenkinek!
                    BOLDOG VALENTIN NAPI HÉTVÉGÉT !!
....úgy gondolom,hogy ez az ünnep vagy talán inkább szokás, az,amely körül igen megosztott és szélsőséges vélemények fogalmazódtak meg,vannak emberek akik nagyon szeretik,és vannak olyanok is akik szinte utálják.Én általában soha nem választom az úgymond "arany középutat" mert szenvedélyesen szeretek és nem szeretek,még ha nem is tart hosszú ideig,de ennél az ünnepnél kompromisszumot kötöttem magammal,igazán egyik csoporthoz sem tartozom,lemondtam a szenvedélyről,rátaláltam az "arany középútra". Ettől független,nem tudom gyűlölni,a Valentin-napot,mert a szeretetről szól,életem során a szeretet éhségem mindig velem volt,van és lesz,ez már gyermekkoromban is megmutatkozott,voltak helyzetek amikor szegény anyukám idegeire mentem,mert percenként kérdeztem tőle "Anyu szeretsz??"hát persze hogy szeretett hisz annyi arcát megmutatta ennek az érzésnek.Nekem soha nem elég ebből az érzésből,imádok ölelni,bújni vagyis szeretek szeretni,ezért nem tudom a Valentin-napot figyelmen kívül hagyni.Ami viszont zavar,hogy Valentin-nap is,mint oly sok ünnep,a legtöbb embernél a versengésről, a pénzről,az üzletről szól,az a mérhetetlen mennyiségű giccs tenger ami ilyenkor az üzletekben kapható,hát nem egy szív melengető látvány.Én általában ilyenkor, túlzásokba nem esek,egy apró csoki,vagy pici "idétlenség",és kész,ami viszont jó érzés, hogy van egy olyan ünnep, amikor még többet gondolsz,a kedvesedre,a barátra,a családra,egy-két kolléga is belefér,mert szerintem ez a nap nem csak a szerelmesekről szól,de aki csak ezen a napon gondol a szeretteire az szerintem felejtse el a Valentin-napot.
   "Egymásban élünk,még az álmainkban is."
                                      Müller Péter

    Fábián Sándor  Szépítsük egymást

Én (magam után) kékkel rajzollak meg,
hűvös víz tükréről vett égszínkékkel.

Te (magad után) pirossal rajzolsz meg,
vibráló szép parázs-pirossal,
látni rajtam az égések hevét.

Szépítsük bátran egymást,rajzoljunk csak
rá egymásra a magunk hitte jót.
A dolgok mindazt jelentik,mivé
képzeletünkben változtathatók.
      Valentin-nap története
Ki volt Valentin? Nem könnyű válaszolni erre a kérdésre.Az egyik könyvben azt olvashatjuk,hogy két Valentin volt,kiknek történetéből egy legenda született,mások vitatják,hogy ketten lettek volna,egyes források viszont három Valentinről beszélnek.Íme néhány a különböző történetekből:
- Valentin római pap volt,Claudius császár üldöztetése alatt vértanúként halt meg i.sz.269-ben vagy 270-ben.
-Egy másik történet, Valentin fiatal keresztényként élt a keresztény vallás üldöztetése idején.Hitéért elfogták és börtönbe zárták,majd halálra verték 269 február 14-én.Amíg börtönben volt a legenda szerint üzeneteket küldött a barátainak "Ne felejtsétek el Valentint!" és "Szeretlek benneteket!".
-A harmadik történet, Valentin pap volt,aki titokban párokat adott össze,ellenszegülve ezzel Claudius császár törvényének,amely átmenetileg megtiltotta a házasságkötést.Valentint bebörtönözték,mert megtagadta a pogány istenek imádását,a börtönben barátságot kötött a börtönőr lányával.A legenda szerint imájával gyógyította meg a lányt és kivégzésének napján üzenetet írt neki,amit így írt alá "A Te Valentinod".
   "Az élet virágának a szerelem a méze."
                            Victor Hugo
Először a szem csókol,aztán a kezem,
mint tenger ömölsz el érzékeimen,
mint tenger ömöllek én is körül,
aztán part,s tenger összevegyül.

s együtt,egymás partján heverünk;-
vagy nyári réten ringat gyönyörünk,
s mi vagyunk a virág,az illat,a nap
s a lepkék bennünk párzanak;-

vagy felhők vagyunk ott az égen: igen,
azok is oly tengerszerűen
lüktetnek,és hullámzanak,
egymáson átáramlanak;-

vagy mit tudom én!....Részeg vagyok,
hunyt szemmel apadok,áradok,
és ahogy a csókodba veszek,
a mindenséggel keveredek,

s a mondhatatlant mondanám,
de összevissza dadog a szám,
hogy áramok,és hogy emelsz,ölelsz,
s szikrát vet a test és fellobban a perc-

óh gyúló lánghalál!-Elégtek szavak?-
Villámok vad deltája szakad
lelkünkbe,s mi eltűnünk,mint a fény,
érzékeink káprázó tengerén.
      Szabó Lőrinc Káprázat


                                                                                

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése