2012. augusztus 20., hétfő

Augusztus 20.


Beléd haraptam,áldott kenyér,
és elborzadtam.- Habfehér
tested kísértete oszlani
kezdett,zöldülni s foszlani,

s köröttem az eltűnt szobák
falain,az utcán,a városon át
őt láttam mindenütt,csak őt,
a milliárdlelkű mezőt,

ahogy szétcsapott,ringva- már
tenger volt,végtelen határ,
zöld végtelen,aztán rőt-arany.
Hány kalász élt ott,boldogan,

hány külön-külön kis akarat,
s minden kalászban mennyi mag,
és minden magban mennyi múlt
s mennyi jövendő párosult!

-Aztán egyszerre magamat
láttam,e roppant áradat
gyilkosát,isten gyilkosát,
aki kaszával belevág

az örök csodába,töri,üti
a szent anyagot,megsüti
s eszi istent,aki test,aki vér.-
S letettelek,darab kenyér,

s fölvettelek,elnéztelek,
magamban éreztem az életedet-
aztán lassan úgy ettelek tovább,
mint a hívő az úrvacsorát.
         Szabó Lőrinc: Kenyér


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése