2010. november 17., szerda

Hangulat jelentés

......a mai hangulatom tükörképe ezek a versek.......

Váczi Mihály: Szabadon

Mint ágak közt a szél,
csillagok közt a felhő,
úgy nőni önmagamban
kuszáltan,mint az erdő,
szabadon,össze-vissza,
Sok millió irányba,
erdőnyi kitárt ággal
mindent ölelni vágyva,
minden csillagra ággal
mutatni,mint a gyermek,
minden szellőre sírni,
mint hogyha vihar ver meg:
eget ölelni milliárd,
görcsös gallyal és vággyal,
s a földet átkarolni
gyökerek hálójával,
a zuhogó fényt inni
fuldokló levelekkel,
és vihart lélegezni,
Sóhajtani kék reggelt,
kétfelől átölelni
a szorongó világot,
foganni benne,-s nyitni
tőle fordult virágot:
itt gyökerezni:éhhel
fogózni friss husába,
-de minden rezdüléssel
valami másra vágyva.

Reviczky Gyula:Szeretem a magányt....

Szeretem a magányt, a csendet,
Ha odahúz édes titok.
Ott szövök álmot,ott merengek,
Megenyhülőn csak ott sírok.      

Szeretem a világi lármát,
Hol elkábul az öntudat,
Ha vérző szívembe vágják,
Unalom,kétség karmukat.

S ha örömem van, úgy szeretném
Kitárni más előtt magam,
És ráfonódni,mint a repkény,
A szívre,mely virágtalan.

Hans Arp:Álom vagyok

         Lehelj reám
  tedd hogy életre keljek.
         Lehelj rám
  adj már az enyészetnek.
         Lehelj rám
   S leszek a fény.
         Álom vagyok
   mely belőled beszél.


          Szabó Lőrinc
" Minden vagyok,semmi se vagyok,
mese és változás:
fölnézek a holdra s az vagyok,
szemfényvesztő varázs"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése