2010. november 21., vasárnap

Újpest

....az én imádott városom a városban......nem tudok másként írni róla csak úgy mintha a világ közepe lenne, mert nekem valóban az.soha nem féltem a változásoktól, ha elköltöztünk,más kerületbe vagy éppen más városba, nem okozott problémát mert szeretem az új izgalmát, de valamiért mindig úgy alakult az élet,hogy visszataláltam Újpestre,talán a sors alakította így vagy a szívem élt külön életet, mert ide mindig visszahúzott.Az tény, hogy a gyermekkor,főleg ha az szép volt, borzasztóan befolyásolja a további élet alakulását,egy hely,egy biztos pont, ahova mindig visszavágysz és ahova önkéntelenül, visszatalálsz.
..........szerintem Budapest legszebb Önkormányzati épülete........
..........megkockáztatom, Európa legszebb Önkormányzata.....

"Engem ide kötött minden,a gyermekkor,a barátok,az Újpesti utcák és a Megyeri-úti stadion.Most megkérdezhetné bárki,hogy nem bántam-e meg ezt a hűséget.Nyugodt szívvel állíthatom, nem."
                                                                               Szusza Ferenc

.......szerettem a régi Újpestet is mert annyira családias volt. harmóniát és nyugalmat árasztott,az igaz hogy ezek a tulajdonságok már felnőttként tudatosultak  bennem,hiszen gyerekként benne éltem és természetessé vált.Mi persze hogy a Tavasz utcában laktunk,én máshol nem is lakhattam volna,mert a kedvenc évszakom és tavasszal születtem,sajnos az iskolámhoz kimondottan sokat kellett gyalogolnom, nagyon messze volt,....na jó ez csak vicc volt......szóval kijöttem a rozoga,nyikorgó,hatalmas udvari kapunkon és átmentem az utca túloldalára,ha 8óra előtt 2perccel indultam otthonról akkor sem késtem el.Amit még nagyon szerettem Újpestben hogy minden házhoz még a legrozogábbhoz is hatalmas udvar vagy kert tartozott telis-tele növényekkel és az utcák?? azok káprázatosak voltak "óriás" öreg  fák az utca mindkét oldalán és szinte zöld égboltot alkotva nyújtózkodtak az égig.és virágzásukkor mintha parfüm eső hullt volna a városra,azóta sem éreztem ezt az illatot. Talán a Retro jegyében,de az utóbbi években kezd Újpest ismét zöldebbé válni, nagyon sok virágot,fát ültettek parkokban sétáló utcákban és az új főtér az valami káprázatos,ha egyszer az utatok erre vezet érdemes megnézni és a piacot sem szabad kihagyni az egyik legjobb piac Budapesten.
   .......réges-régen a piactér a katolikus templommal,mögötte a ma Önkormányzatként működő csodálatos palota......
..........jelen......a katolikus templom és a tér.......
  .......az új Főtér egy részlete.......

"Hát evezz a part felé még párat,
Ha a világ fordít neked hátat,
És ha utad egyszer a végéhez ér,
Ne felejtsd el,hogy honnan jöttél !"
        (Magna Cum Laude)
                

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése