2010. november 24., szerda

Provanszi-stílus

....ha már Újpestről az otthonomról írtam,nem szakítom meg ezt a folyamatot,bárhol is volt az az otthon mindig is szerettem hazatérni,próbáltam minden lakást,házat úgy alakítani,úgy berendezni,hogy ha beléptem az ajtón önkéntelenül, felszabadulva és örömmel kimondjam azt a szót hogy Végre!,nekem mindig a béke és a nyugalom szigete.Volt időszak amikor túlzásba vittem a lakás iránti szeretetemet kicsit már mániámmá vált az állandó rendezgetés, átalakítás,szépítgetés,volt olyan is hogy havonta tologattam, rendeztem át a bútorokat,szegény párom olykor fáradtan este hazatérve, már nem nézte meg az új enteriőrt , reggel,álmosan nem is találta a szekrényt,hirtelen pánikba esett,mert azt sem tudta hol van.De most már lecsillapodtam,újságokat,könyveket melyek a lakberendezésről szólnak sem vásárolok, csak nagyon ritkán régebben egy vagyont költöttem rá,ami egyedül megmaradt a mániámból az az IKEA áruház,szeretek odamenni annyi praktikus ötletet láthat ott az ember, és kedvelem a skandináv stílusú lakberendezést.De az én első számú kedvenc lakberendezési stílusom, a vidékies,franciás vagyis a provanszi stílus,mert elsősorban a természetességről,a kifinomult pasztel hangulatról,a használhatóságról és a puha meleg kényelemről szól.

  ..........Provance,jó lenne ide is eljutni.....







.......a provanszi stílus,kissé a stílusok sokasága,keveréke,harmóniába rendezve,mert egy kicsit mediterrán,egy kicsit vidéki,egy kicsit modern,egy kicsit régi,de a titka a természetes anyagokban rejlik,fa,kő.agyag,fém és mindezt megbolondítva sok-sok virággal levendulával,petúniával,muskátlival,száraz virágokkal.

..........szerintem nagyon bájos...........
.........kifinomult,hangulatos stílus.......









.......azért van ez a nagy-nagy álmodozás,ábrándozás, mert elég "nagy fába vágtuk a fejszénket" vagy "nagy fejszébe vágtuk a fánkat?" szerintem így is van értelme,szóval jelenleg az otthonom látványképe, mintha egy bomba esett volna be a lakásba,vagy egy hurrikán söpört volna végig rajta de cunami utáni képhez is hasonlíthatnám, ugyanis lakásfelújjítást, festést végzünk és mindenre egy hónapunk van mert mindjárt itt az én imádott ünnepem a karácsony és olyan számomra nem létezhet hogy szentestére ne ragyogjon minden az otthonunkban........ nekem a karácsony nem "csak"  a szeretetről a családról szól,hiszen ez a két gyönyörű szó magában foglalja a meleg,puha,illatos,ragyogó otthont is.....ez nagyon belém ivódott a szüleimtől.

"Azt hiszem,hogy gondolkodásunk,kedélyünk,ízlésünk,szenvedélyeink és érzelmeink tekintetében, attól a helytől függünk ahol élünk."
      Jean de La Bruyére


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése