2011. október 6., csütörtök

Az Ősz szépsége

........azt hiszem írtam már,hogy nem szeretem az Ősz hangulatát,nekem szomorú,borongós és sötét,de ahogy a természet,mi emberek is,formálódunk,alakulunk, változunk és valóban van az Ősznek,bár múlandó de valami káprázatos szépsége...


Egyszer csak,észrevétlenül
A fa alá avarszőnyeg kerül.
Megállsz a mélázó napsütésben,
Gyönyörködhetsz az őszi ködben.
Ezer színnel festett képek,
Mind a szívedben égnek.
Nincs még egy évszak,
Mely ennyi pompát rejt,
Fejedre kedvesen gesztenyét ejt.
Nézheted a vadludak vonulását,
Ahogy őz keresi tisztáson a párját,
Szürettől hangos a hegyoldal
Itt,ott felcsendül egy dal.
A kertben érik a dió,
Hangosan kárál a szajkó.
Este,ha begyújtasz,fával a kályhába,
Tehetsz almát,krumplit a parázsba.
Mesebeli illat lengi át a szobát,
Megidézheted régi korok hangulatát.
Forralt borral kezedben,a karosszékben,
Gyönyörködhetsz szebbnél-szebb zenékben.
Este a csillagos eget nézve,
Felidézhetsz meséket,
Amiket egykor hallottál,
Amikor tiszta és jó voltál.
Ne bántsd az Őszt,
Fedezd fel inkább,
Amit nyújt,
Az összes titkát.
        Ady Endre: Az Ősz dicsérete


Az Ősz egy második tavasz,amikor minden levél virággá változik.
                                      Albert Camus


Szikra voltam,
lánggá lettem,
fellobogva
lángra leltem,
lángnyelvekkel
ölelkeztem,
ellobbanva
hamu lettem.

Hamu voltam
füstté válok,
füstként felhők
közé szállok.
Felhőhabként
messze futok,
esőcseppként
földre hullok.
   Szabolcsi Erzsébet: Körforgás


Szellők szárnyán ébredek,
felhők vállán érkezem,
napfény csillog testemen,
hogy gyöngyfüggönyként létezzem.
Boldogságom végtelen,
ha szép orcádhoz érhetek,
pilláidon rebbenek,
szemeidben elveszek,
hajlatokban táncolok,
bőröd ízét kortyolom,
milyen jó,hogy élhettem,
hisz ajkaid közt végeztem
                   saját:  Zápor


Minden talajban megterem valamiféle virág.Minden napnak van valamilyen öröme.Neveld rá a szemedet,hogy meglássa azt.
                 Wass Albert

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése