2013. február 12., kedd

Összetartozás

Nekem Február hónap még inkább egy rendkívüli fogalom szimbóluma -már megint szimbólum,írtam,hogy érdekel és szeretem- mégpedig az összetartozásé.Oly sok ünnep és jeles nap váltja egymást ebben a hideg,havas,téli hónapban,amit ennek a különleges szónak a bűvöletében tartanak.
Mindjárt az első,1983 óta február második vasárnapja,a világszerte megrendezett "Házasság világnapja",majd követi a tűzpiros színbe öltözött Bálint-nap vagy Valentin-nap és közben sok-sok városban,országban megrendezett  vagy rendezésre váró karneválok,farsangi bálok,felvonulások.Mi másról szólnak ezek az ünnepek,mint az összetartozásról?? Sajnálom,hogy vannak emberek,akik nem veszik észre,mert érzések nélkül,hidegen lépnek át a napokon és az egyik legszebb,emberi érzést melynek varázsában nagyszerű és különleges dolgok történhetnek, kitörölték a lelkükből.


Csodálatosan békés délután.
Benne van teljes életünk.
Ülünk egymással szemben,
beszélgetünk.

Egyszerű és jó vagyok,
mint világ fölött lebegő
madár. Te átlátszó vagy,
tiszta,mint a levegő,

mint üvegkorsónk friss vize,
melyen átcsillan a nap.
Én szomjas vagyok,
s te nem tagadod meg tőlem magadat.
               Dsida Jenő: Meghitt beszélgetés a verandán


A bőrödet sok minden melegítheti,de a lelket csak egy valami.Egy másik lélek.A másik.És ha lelked megtalálja párját,akkor bújik hozzá,reggeltől estig,estétől reggelig.És melegíti.Akkor is,ha bőrödön a hideg szél fut végig.És ennél kellemesebb meleg nem létezik.Az Ő lelke.
               Csitáry-Hock Tamás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése