2014. január 19., vasárnap

Az élet útjai

Néha az ember csak akkor tudja meg,mit keres,amikor nekiütközik és hanyatt vágódik tőle a földön.Különben is,mi értelme az életnek,ha mindig ugyanazon az úton járunk?
         Cora Carmack


Ha valaki keresztezi az utunkat,mindig hordoz valamilyen nekünk szóló üzenetet.Véletlen találkozások nincsenek.
          James Redfield


Lássa,ki szembejön velem:
számíthat rám,emberre ember.
Mert mindegy,hogy hol vagyok jelen,
mindig mindenért felelnem kell.
S aki mosolyommal megy tovább,
annak meghittebb lesz az út,
bőrén az én vonásom üt át
s biztosan hazajut.
Mert mindegy,hogy hol vagyok jelen:
mindenki bennem,s mindenkiben én.
Emberségen át vezet a végtelen
S mások felé is az út,akárcsak felém.
          Kiss Dénes: Az út


Azt hittem,hogy minden célba csak egyetlenegy úton lehet eljutni az életben......de ha rálépünk egy útra,azzal még nem kell lemondanunk minden más útról.Rájöttem,hogy az számít,ami útközben történik: a botlások,a pofonok,a barátságok,szerelmek,az utazás számít nem a cél.Azt hiszem valahogy bíznunk kell abban,hogy a jövő olyan lesz amilyennek szeretnénk.......



Hát újra a kezembe veszlek
Kalandos élet vándorbotja!
Mer elfogott a nagy utálat,
A testem,lelkem belefáradt
A keserű,nehéz robotba.

Leszek megint szabad csavargó,
Bűbájos álmok kergetője!
Ki mit se bánt meg,mit se fájlal
És könnyű szívvel,könnyű lábbal
Megy hegytetőről-hegytetőre.

Maradjatok meleg kemence
Vállán ti lusta,gyáva macskák!
Én nekivágok az erdőnek
S részegre szívom a tüdőmet
A levegőddel,szent szabadság!

A vak homálybul nekivágok
A fölkelő,vadsárga Napnak.
Nem kérdezem,mit ád a holnap,
Szememben új tüzek lobognak,
Szívemben új dalok fakadnak!

Nem nézem azt,hová visz utam
Fönt a hegyek közt vad viharban.
Az én utam.Magam kerestem.
S ha végem ez lesz és a vesztem:
Hát legalább magam akartam!

De addig élni....élni,élni!
Különbül,mint a többi bamba!
Legyen övék a csönd,a béke,
Én mosolyogva,fütyörészve
Megyek a szép bizonytalanba....
        Heltai Jenő: Csavargó





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése