2015. március 22., vasárnap

A Víz-napja

A víz világnapjának megünneplését az 1992.évi Rio de Janeiro-i környezetvédelmi konferencián kezdeményezték.Ennek hatására az ENSZ március 22-ét nyilvánította e nappá,felhíva a kormányok,szervezetek és magánszemélyek figyelmét a víz fontos szerepére életünkben.Cél,hogy óvjuk,védjük környezetünket,s ezen belül a Föld vízkészletét.



.....Magyarország néhány,természeti csodája....


                  Duna-folyó


                                          Tisza-folyó


                   Bódva-folyó


                 Bodrog-folyó


                  Zagyva-folyó


                  Rába-folyó


                 Dráva-folyó


                 Balaton

Hányan kérdezték már tőlem,miért ásom el magam itt,vidéken,a Balaton partján....Néha megpróbáltam megmagyarázni a fantáziátlan agyuknak,hogy én itt,ennek a csodálatos víznek a partján érzem itthon magam.Itt igazibb a napfény,itt igazán tiszta a levegő,itt én minden reggel úgy ébredek,mint aki újjászületik.Akár ilyen gyönyörűen süt a nap,mint most,akár borús vagy sírós az idő,mindegy nekem,csak itt lehessek és láthassam az ablakból vagy innen a tetőről ezt az én tengeremet.
       Szilvási Lajos


                           Velencei-tó


                    Kardoskúti Fehér-tó


                Jósvafő Vörös-tó


                    Izsáki Kolon-tó


                        Fertő-tó


                    Ipoly-folyó



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése