2015. március 1., vasárnap

"Megszólalt a tavasz"

Szemeim fáradtak,de tiszták,
ragyogva nézik: lelkem erejét
egy egész kert virágai hogy isszák.

Én vagyok az a kert: virágok,ágak
nőnek körém és fölém lombosodnak
élő lugasnak,gyümölcskoronának.

Örök kertemben,napfényes lugasban,
álmodó kertész,nézek szanaszét:
kint ősz és tél,itt bent mégis tavasz van!
         Szabó Lőrinc: Varázskert ( részlet)


Attól,hogy virágba borulnak a fák,még nem lesz benned tavasz.Ahhoz több kell.Érzés.


Te a tavaszt szereted,
Én az őszt szeretem.
Tavasz a te életed,
Ősz az én életem.

Piros arcod a tavasz
Virító rózsája,
Bágyadt szemem az ősznek
Lankadt napsugára.

Egy lépést kell tennem még,
Egy lépést előre,
S akkor rájutok a tél
Fagyos küszöbére.

Lépnél egyet előre,
Lépnék egyet hátra,
S benne volnánk közösen
A szép meleg nyárban.
           Petőfi Sándor: Te a tavaszt szereted....


A nők mosolya elfelejti,hogy a tavasz rövid.
           Li Taj-po


Megszólalt a Tavasz fuvolája:
hallod? Gyémánt-ajkú viráglányka
játszik.Hívja a tenyérnyi szellőket
s az ég-csend ágú reggeleket.

Mától napcsíra loboncú fény,jár újra,
zsenge esőkből hull le az éjszaka
s majd kilángol a feketebodza,
hajol,ívesedik a rezzenő cserjék lombja,
éled a szellőkkel erezett mandulafa.

Március,április,május,
Tavasz,tavasz -kiömölt,dús
puha lomberdős -színsokaság.
Riad a csönd-virága,duzzad az ág,
Átváltozik a télbe gyűrt táj,
Áttör mindenen a szerelem-vágy.
           Dombrádi István: Megszólalt a tavasz




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése