2011. május 28., szombat

Gyermeknap

Magyarországon a Gyermeknapot minden évben,május utolsó vasárnapján tartják,vagyis az egész hétvége a gyerekekről szól.Célja hogy felhívja az emberek, a világ figyelmét a gyermekek jogaira,helyzetére.Nincs és nem is tudok elképzelni borzasztóbb és gyűlöletesebb helyzetet annál, mikor egy felelőtlen,rossz döntéseket hozó  vagy ne adj isten idióta felnőttől múlik egy gyermeki élet,hiszen annyira védtelenek,annyira tőlünk függenek és annyira bájosak,nincs a világon szörnyűbb dolog,mint egy gyermek szenvedése.

"Ne merjen senki fejlődésről és haladásról beszélni,
Amíg egyetlen szomorú és éhező gyermek is van a világon."
                   Albert Einstein


Gyermekkorunk jelei ott maradnak életünk helyszínein,ahogy a virág illata is ott marad a szobában,amit díszít.

Óriásként,felhők
közül,félszegen
hajlok rád köszöntőn,
köszöntelek e földön,
pici idegen!
       Illyés Gyula

A világ egyik legnagyobb hibája,hogy feltételeket szabnak egy gyermek fantáziájának.


Mikor a gyermek gyermek volt,
karját lóbálva ment,
Patak helyett hömpölygő nagy folyót
akart,s e tócsa helyett a tengert.
Mikor a gyermek gyermek volt
nem tudta,hogy ő gyermek.
Mindennek lelke volt még,s egy
volt minden lélek.
Mikor a gyermek gyermek volt
semmiről sem volt véleménye.
Nem volt megrögzött szokása.
Elszaladgált a helyéről,törökülésben
ült,forgója volt a feje búbján
és nem grimaszolt,ha fényképezték.

Mikor a gyermek gyermek volt,
ilyeneket kérdezett folyton: miért
vagyok én én és miért nem te?
Miért vagyok én itt és miért nem ott?
Hol kezdődik az idő és hol ér véget a tér?
Hogy lehet az,hogy én,aki én vagyok,
mielőtt lettem,nem voltam, és
hogy egyszer én,aki én vagyok,nem
leszek már az,aki vagyok?
         Wim Wenders

A gyermek szeme a jövő tükre.Jaj annak,aki elhomályosítja.
                                               Juhász Gyula


A gyermek állandóan szembesül a kérdéssel:
- Mi leszel ha nagy leszel?
Nagy bátorságot tanúsítana,aki ilyenkor
a felnőtt szemébe nézne,és azt mondaná:
- Én nem leszek,hanem már vagyok valami!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése