2011. május 19., csütörtök

Szépségek,a mai napra

Hát ne fordulj vak kedvedben
A világ és rendje ellen.......
Úgy tekints az emberekre
Hogy a föld se jó,se ferde;
Se gyönyör,se bú tanyája,
Csak magadnak képe mása.
Ki sóhajtóz,ki mulat.
A világ csak -hangulat.
        Reviczky Gyula: Magamról

Akkor lettem kíváncsi.Mire? A
mindenség tündöklő titkaira,
arra,ami adat és gondolat
s ami csak villózik e név alatt,
a képre kint,a tükörképre bent,
s amit a tükör önmaga teremt.
A valóság üres kereteit
építgettem,mint méh a sejtjeit,
s vártam,amit majd a tapasztalat
gyűjt bele,a mézet,az igazat.
És gyúltak bennem álmok és csaták,
hitek próbái,pörök,kritikák,
szedtem magamban,okkal,oktalan,
ami jött,por,mag,pelyva,színarany:
Száz éden zárult,nyílt száz új szezám,
s csak én maradtam igazi hazám,
én,a néző.....Azt adja a világ,
amit belelát a kíváncsiság!
         Szabó Lőrinc: A kíváncsiság

A sors sohasem egyenes vonalban,hanem cikcakkban szövődik.Eltér,visszatér,meglódul,megtorpan-már úgy néz ki,hogy az egészből nem lesz semmi,amikor hirtelen mégis megvalósul valami.
                                                   Müller Péter

Gyönyörű dallam,ha lelked a lelkemmel egy húron pendül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése