2013. augusztus 29., csütörtök

Örök változás....

Valahányszor új helyre jutunk,új világ ébred bennünk is.A változással és fejlődéssel szükségszerűen együtt járó szorongást elkerülendő,sokszor csökönyösen ragaszkodunk a megszokotthoz.A veszélytelen egyformaságba csimpaszkodva mindent és mindenkit szeretnénk olyan biztosra venni,mint a napfelkeltét,olyan állandónak tudni,mint a csillagokat.De nem lehet.Az élet folyamat,mozgás,átalakulás.Bármennyire szeretnénk "visszatartani a hajnalt" a változás az egyetlen,amibe biztosak lehetünk.
             Harriet Lerner


Voltam néha bajban,
Volt úgy,hogy én akartam,
És volt,hogy más akarta,
Hogy én akarjam úgy.Aztán persze,
Többnyire minden más lett,
És jót csak a változás tett.
Én se hittem,de néha tényleg
Ez az egyetlen út.
             Tankcsapda


Miért olyan nagy baj,hogy esetleg fájni fog a változás? Szerintem nem baj.Amikor az ismeretlenbe ugrom bele,akkor nem tudom,hogy ami következik,az jó lesz-e vagy rossz,egyet azonban biztosan tudok: hogy mind a jóval,mind a fájdalommal hajlandó leszek szembe nézni.Akár pozitív,akár negatív élményben lesz részem,mind a kettővel elboldogulok,mert önmagamban elfogadtam a jót és a rosszat is.A sikereket és a kudarcokat is fel tudom dolgozni,meg tudom oldani,sem az örömtől,sem a fájdalomtól nem félek.A legfontosabb,hogy amikor beleugrom az ismeretlenbe,érezzem,hogy merek élni - mert az Élet szép!!
         Csernus Imre


Görnyedt szerénység,kishitű pórerény
ne nyomja lelked járomúnott nyakát:
törékeny bár,tengerre termett,
hagyj kikötőt s aranyos középszert
s szabad szolgájuk,állj akarattal a
rejtett erőkhöz,melyek a változás
százszínű,soha el nem kapcsolt
kusza kerek koszorúját fonják.
         Babits Mihály


Úgy látszik,az életben minden valamilyen láthatatlan óramű percmutatója szerint történik: egy pillanattal elébb sem lehet "dönteni" csak amikor a dolgok és helyzetek önmaguktól döntenek....Az élet dönt,meglepően és gyönyörűen.....s akkor minden olyan egyszerű és természetes.
          Márai Sándor


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése