2011. április 25., hétfő

Locsolkodás

...őszintén....nem igazán szeretem a húsvéti locsolkodást,valahogy engem nem vonz ez a szokás,gyerekként sem hozott lázba,talán ha nem Budapesten születtem volna és ha nem itt élnék,hanem vidéken,akkor lehet hogy látnám és érezném a varázsát,örömét ennek a hagyománynak.Anyukámmal a húsvét hétfőt általában úgy alakítottuk ,hogy ne legyünk otthon,magyarul  leléptünk,vagy Szentendrére mentünk a Skanzenba,vagy Visegrádra vagy Esztergomba,tulajdonképpen kicsit "csavart" személyiség vagyok most hogy így belegondoltam,nem szeretem a locsolkodást de viszont a régi vidéki,paraszti élet ,szokásai,hagyományai,a népi mesterségek, mindig is érdekeltek és lenyűgöztek... ez vagyok én..

Böjti szelek
fújdogálnak-
tollászkodik
a búbánat.
De az éjből
jó ízekkel
bomlik ki
a húsvét reggel.

A felhőket
az ég alja
rózsavízzel
meglocsolja,
majd magasba tartja-
lássák
óriás
piros-tojását!
       Szabó Lőrinc: Húsvét reggel.

.....néhány versike a fiúknak....

Húsvét van,odakinn mosolyog az ég is,
Adjanak egy ezrest,mosolygok majd én is.

Egy gondolat bánt engemet,
elfeledtem a versemet.

Én most verssel nem készültem,
De hogy el ne hervadozzál,beraklak a zuhany alá.

Zöld erdőben vótam,
Adj egy sört,oszt jó van.

Józsi vagyok,szép és laza
Locsoljak vagy menjek haza?

Zöld erdőben jártam
Lejártam a lábam,
Már majd nem dagad,
Locsold meg most magad.

Anyám tyúkja baszik tojni,
Azért jöttem locsolkodni.

Zöld erdőben jártam
Kék ibolyát láttam,
Nem érdekelt engem,
Tovább mendegéltem.

Zöld erdőben jártam,
Zöld levelet láttam,
Elszívtam!
Bejött!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése