2011. április 2., szombat

A negyedik hónap

Az én imádott Áprilisom,ősi Magyar nevén a szelek hava.A hónapot másról nem is nevezhették volna el,mint Mars kedveséről Vénuszról,igazi női hónap,vidám,jókedvű,meleg,szeszélyes,változékony,kiszámíthatatlan,életteli,kedves,szomorkás....mint egy tökéletes NŐ.

Bolondos egy hónap,
április hónapja,
hol kalap a fején,
hol báránybőr sapka.

Hiába próbálnád
kilesni a kedvét,
túljár az eszeden,
mire észre vennéd.

Köpenyegbe burkol,
ingujjra vetkőztet:
mutatja a tavaszt
hol nyárnak,hol ősznek.

Búsnak teszi magát,
Szeme könnyben ázik,
mindegyre lehunyja
sűrű szempilláit.

Aztán gondol egyet,
fülig fut a szája,
s ránevet a fényben
hunyorgó világra.
        Kányádi Sándor: Április hónapja

Benned születtem,édesbús,szeszélyes
Tavaszi hónap,felleges derűs,
Mikor a rétek lelke már fölérez,
S brekeg a vízben száz bús hegedűs.
                      Juhász Gyula


Ahogy kiléptem a kapun,
nyakamhoz simult valami,
hátulról,puhán,melegen,
mint egy szerető karjai

mint egy jókedvű szerető,
aki,ha van is rá tanú,
megölel és megcsókol és
azt mondja: ne légy szomorú!

Valaki megcsókolt,s noha
biztosra vettem,hogy kacér
támadóm csak a szél lehet,
a bolond áprilisi szél,

hátranéztem.S mert az a csók
olyan élő volt,igazán
csöppet se lepett volna meg,
hogyha valami földi lány

állt volna ott,a levegő
egy szökött tündére,aki
megunta égi életét
s velem akar kikezdeni.

Hátranéztem és persze hogy
nem volt ott semmiféle lány.
Vagy mégis,magam se tudom,
valaki mégis volt talán,

mert örvénylett a nap,a fény,
s egy percre furcsa vonalak
villantak meg a levegő
átlátszó szoknyája alatt-

s megint hozzám simult a szél
s valamit fülembe súgott,
azt,hogy még mindig szemtelen,
még mindig fiatal vagyok.
        Szabó Lőrinc: Kaland

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése