2011. április 5., kedd

Szemeink elárulnak mindent

.....az előző bejegyzésemben említett Íriszről jutott eszembe....
A szem a lélek tükre-szokták mondani és valóban.A szem rengeteget elárul tulajdonosáról,annak érzéseiről,gondolatairól.Ha belenézünk a másik szemébe,általában tudjuk,hogy szimpatikusak vagyunk-e neki,vagy sem.Aki nem néz a másik szemébe,az nem őszinte,az olyan ember ki nem szeretné,ha látnánk azt,amit valójában gondol és érez.

Szememmel táncolt a szemed,
beszélt szememmel és ölelkezett.
sírás,csend,szigor és révület
         -mi minden?
Csak szemem és szemed.

Ki végtelen feledésednek ajánlom
         múló esetemet,
tőled,magamtól már csak azt kívánom
ha találkozunk még,bárhol e világon,
ne kelljen elkapnod rólam tekinteted.

Szememmel táncolt a szemed,
beszélt szememmel és ölelkezett
sírás,csend,szigor és révület
-mi minden?mi minden?
Csak szemem és szemed.
           Fodor Ákos: Szemem és szemed

Amire nem lel szót a nyelv,
Mi be nem fér egy ölelésbe:
Miről az ajak nem beszél
Csókot adva,vagy vágyva,kérve:

Mit el nem mond egy mozdulat,
Ha kezeddel a búcsút inted:
Mit el nem árul mosolyod:
Azt mind kimondja egy tekintet!
          Szilágyi Domokos: Szemedbe nézek.

Olyan a szemed,mint a Nap,
kár volt,hogy belenéztem,
mert jaj,Te a Nap rokona vagy,
s nekem a Nap az ellenségem.

Kerüljük egymást ősi daccal
és minden ősszel gúnyolom,
s ő rám nevet minden tavasszal.

Nyáron elüldöz messze,messze:
harmat-homályos rengetegbe,
olykor csak játszadoz velem,
hanem mikor meghalt a Nap:
az őszi estét szeretem.

Mikor a te szemedbe néztem,
érzem,egy kissé messze néztem:
mert Te a Nap rokona vagy,
s nekem a Nap az ellenségem.
       Wass Albert

2 megjegyzés: