2011. április 28., csütörtök

Tükörkép

Ha nézem a világot,
A világ visszanéz,
Azt mondom,összevisszaság,
Ő feleli teljes egész.

Azt mondom csupa valótlan,
A semmiség ragyog,
Ő feleli,nézz meg jobban,
A valóság én vagyok.

Azt mondom merő idegenség,
Sok átsuhanó tünemény,
Ő feleli,nézz a tükörbe,
Amit ott látsz,az vagyok én.
          Weöres Sándor: Ha nézem a világot..

"Ne a tükröt törd szét,
ha bánt az önarckép,
ha dühöt és bánatot érzel,
ha a tükörbe nézel.

Tudni talán nem kell,
mitől jó egy ember.
Álarcok nélkül,
a világ tőled is szépül.
             Unique
-Azt mondja,hogy hű s igaz,mint a tükör.
Beszélj magadról: felelj neki tükör!

-Elkapom arcod és a pillanat
szeszélyét,minden mozdulatodat,
mint mély eget a mély tenger színe,
befogadlak,mint senki sohase,
hívlak,jössz,eldobsz és várlak megint,
és szeretlek a parancsod szerint,
sírok,ha sírsz,ha ragyogsz,ragyogok,
néha barátod,rabszolgád vagyok,
alázatos és bizalmas barát,
aki nem kér semmit,csak néz s imád,
és nem akar lenni,csak általad,
csak árnyéka annak,ami vagy.

-Azt mondja,hogy hű s igaz,mint a tükör,
Szólj még magadról: felelj neki tükör!

-Égsz,átgyúlok és hideg maradok,
sírsz,visszasírok,s mégis hazudok,
szolgádnak hiszel,s nincs hozzád közöm,
felszínen ábránd,mélységem közöny,
tükör vagyok,nem sejted,míly csodás,
megfoghatatlan,tiszta látomás,
mert látomásod is visszaverem,
nem érezlek,nincs emlékezetem,
agyonlőheted előttem magad,
kihullsz belőlem,mint a pillanat,
kihullsz,nyomtalanul,üresen,bután,
mint az öröklétből a földi árny.
       Szabó Lőrinc: A tükör vallomása.

"Néha meg kell engednünk magunknak,hogy egy percre ne legyünk kemények.Nem kell a nap minden percében keménynek lennünk,néha el lehet lazulni,sőt,vannak percek,amikor kifejezetten ez a legjobb megoldás,ha okosan tudunk percet választani."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése